Prima burgergerichte service van gemeente Deventer

Sedert 4 juni ligt een brug dichtbij waar ik woon er kapot bij. Een trekker met grote zware aanhangwagen dacht wel over het voetgangersdeel te kunnen. Nee dus. Veel stuk en gelukkig geen gewonden. Dezelfde dag werd alles netjes afgezet en kon verkeer, met enige beperking, weer er overheen. Vandaag maar eens gemeente gevraagd hoelang het nog zo blijft. De gemeente Deventer heeft de mogelijkheid via een emailprogramma op de website een melding te doen over de publieke ruimte. Dat deed ik dus. De formele respons was:
‘We hebben uw melding openbare ruimte ontvangen. Wij verwachten dat deze melding binnen 28 dagen is afgehandeld’. Ik kreeg het gevoel: dit gaat lang duren. Want met deze reactie kan over 27 dagen het bericht komen: “we hebben uw melding ontvangen en zijn ons aan het verdiepen of iets dergelijks…”.

Maar het liep anders. Binnen 2 uur reactie:
De brug in Diepenveen wordt dit jaar nog hersteld. Dat een en ander wat op zich laat wachten heeft te maken met de afwikkeling van verzekeringszaken, en de aanpassingen die aan het kabel en leidingen werk moesten / moeten plaatsvinden welke onder het loopgedeelte hingen.(KPN en Ziggo) De fa. van Haarst is inmiddels begonnen met de uitwerking van tekeningen en bestellen van materialen. De voorlopige planning is nu dat vanaf week 46 wordt aangevangen met de werkzaamheden. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Er werd afgesloten met de naam van de ambtenaar zijn telefoonnummer en emailadres. Dit is burgergerichte service. Mijn verwachtingen zijn meer dan overtroffen. Ik heb de ambtenaar een dik compliment gezonden.
2014-06-04 12.13.32